Κάποιοι άνθρωποι γνωρίζουν μερικά μεγάλα μυστικά. Είναι γνωστό πως σχεδόν σε κάθε μορφή τέχνης και αριστούργημα κρύβετε ένα είδος μυστικού. Είτε πρόκειται για μια ιστορία, είτε για μια εικόνα είτε για κάποια διπλή έννοια. Σήμερα θα μάθετε μερικά από τα καλύτερα μυστικά της τέχνης που ίσως δεν γνωρίζατε ούτε μπορούσατε να φανταστείτε.

«Figure at a Window», Salvador Dali

Ο πίνακας «Figure at a Window» δημιουργήθηκε το 1925, όταν ο Dali ήταν μόλις 21 ετών. Καθώς η Gala δεν είχε μπει ακόμη στη ζωή του, η αδερφή του ζωγράφου, η Ana Maria αποτελούσε έμπνευση για τον ίδιο. Καθώς περνούσε ο χρόνος, η σχέση μεταξύ τους έπαιρνε άσχημη τροπή. Ο Dali είχε δηλώσει : Κάποιες φορές φτύνω στο πορτρέτο της μητέρας μου και πραγματικά το απολαμβάνω. Η Ana Maria δεν αντέχει αυτή την αισχρή συμπεριφορά.

Η ίδια έγραψε για τον αδελφό της στο βιβλίο της με τον τίτλο «Salvador Dali, Seen through the eyes of his sister» που εκδόθηκε το 1949. Ο Dali ήταν εξαιρετικά αναστατωμένος για αυτό και το ανέφερε θυμωμένα κάθε λίγο.

Τελικά, το 1954 ο ζωγράφος δημιούργησε ένα πίνακα με τίτλο «Young Virgin Autosodomized by her Own Chastity.» Η θέση, τα μαλλιά, το τοπίο και η χρωματική παλέτα σχετίζονται εμφανώς με τον πίνακα «Figure at a Window». Θεωρείται πως ο πίνακας αυτός ήταν η εκδίκηση του καλλιτέχνη για το βιβλίο της αδερφής του.

Rembrandt van Rijn Harmenszoon, «Danae», 1636-1947

Τη δεκαετία του ’60, ακτίνες X αποκάλυψαν πολλά μυστικά για έναν από τους πιο διάσημους πίνακες του καλλιτέχνη Rembrandt, τον πίνακα με το όνομα «Danae». Για παράδειγμα, στην αρχική εκδοχή του πίνακα, η Δανάη που είχε σχέση με τον Δία, έχει το πρόσωπο της γυναίκας του ζωγράφου, της Saskia. Η ίδια πέθανε το 1642 οπότε ο σύζυγός της μετέτρεψε το πρόσωπο της Δανάης σε αυτό της ερωμένης του, της Geertje Dircx στην τελική μορφή του πίνακα.

Vincent van Gogh, «Bedroom in Arles» 1888-1889


Το 1888, ο καλλιτέχνης αγόρασε ένα μικρό στούντιο στο Arles, της Νότιας Γαλλίας όπου κρυβόταν από τους Παριζιάνους καλλιτέχνες και κριτικούς. Επέλεξε ένα από τα 4 δωμάτια για να γίνει η κρεβατοκάμαρά του και τον Οκτώβριο ξεκίνησε να ζωγραφίζει τον πίνακα «Bedroom in Arles» αμέσως μετά το τέλος της ανακαίνισής του. Η χρωματική παλέτα και η θαλπωρή ήταν πολύ σημαντικά για τον καλλιτέχνη επειδή τα πάντα σχετικά με το δωμάτιο έπρεπε να παρέχουν άνεση, γεγονός που εξηγεί το συνδυασμό των χρωμάτων του στη ζωγραφική.

Οι ειδικοί του Van Gogh έχουν μια διαφορετική εξήγηση για το ασυνήθιστο χρώμα. Ο καλλιτέχνης λάμβανε δακτυλίτιδα (φάρμακο) για να τον βοηθήσει με την επιληψία. Αυτό το φάρμακο προκαλεί σοβαρές αλλαγές στην αντίληψη των χρωμάτων. Με άλλα λόγια το περιβάλλον γύρω του έμοιαζε κίτρινο και πράσινο.

Ferdinand Victor Eugene Delacroix, «Liberty Leading the People», 1830


Οι ειδικοί της ιστορίας τέχνης θεωρούν πως ο Delacroix εμπνεύστηκε από την επαναστάτρια πλύστρα Anna-Charlotte που πήγε στα οδοφράγματα μετά το θάνατο του αδερφού της και σκότωσε 9 φύλακες. Ο καλλιτέχνης την απεικονίζει με γυμνό το στήθος. Σύμφωνα με τον Delacroix, το ανοιχτό στήθος είναι σύμβολο θάρρους και αφοσίωσης όπως επίσης και ο θρίαμβος της δημοκρατίας. Επιπλέον δείχνει πως η ελευθερία όπως και κάθε άλλο θηλυκό δεν φορά κορσέ.

Kazimir Malevich, «Black Square», 1915


Αποδεικνύεται πως ο πίνακας «Black Square» δεν είναι ούτε μαύρος αλλά ούτε και τετράγωνος. Καμία από τις πλευρές του δεν είναι παράλληλες μεταξύ τους ή με τις άκρες του κάδρου ενώ το μαύρο χρώμα είναι αποτέλεσμα διαφόρων χρωμάτων. Οι ειδικοί πιστεύουν πως αυτό συνέβη λόγω της αρχικής θέσης και της επιθυμίας του καλλιτέχνη να δημιουργήσει μια δυναμική, κινούμενη μορφή παρά από απροσεξία ή παράληψη του ίδιου.

«Old Fishermen», Csontvary Kosztka Tivadar


Το 1902, ο Ούγγρος καλλιτέχνης Csontvary Kosztka Tivadar δημιούργησε τον πίνακα «Old Fishermen». Παρόλο που μοιάζει συνηθισμένος στην αρχή, υπάρχει κάτι πολύ παράξενο σχετικά με αυτόν.

Μέσα από το έργο του ο Tivadar υπονοεί κάτι που έμεινε κρυφό κατά τη διάρκεια της ζωής του. Πολύ λίγοι άνθρωποι σκέφτηκαν να τοποθετήσουν ένα καθρέφτη στη μέση του πίνακα. Κάθε άνθρωπος έχει ένα Θεό (ο δεξιός ώμος του ψαρά) και ένα διάβολο (ο αριστερός ώμος του ψαρά) μέσα του.

Gustav Klimt, «Portrait of Adele Bloch-Bauer I», 1907


Ο Klimt ζωγράφισε τη γυναίκα του Αυστριακού μεγιστάνα ζάχαρης Ferdinand Bloch-Bauer σε έναν από τους πίνακές του. Ολόκληρη η Βιέννη μιλούσε για την σχέση αγάπης που είχε ο διάσημος καλλιτέχνης με την Adele και έτσι ο πληγωμένος σύζυγος θέλησε να πάρει εκδίκηση από τους εραστές διαλέγοντας ένα πολύ ασυνήθιστο τρόπο. Έδωσε εντολή στον Klimt να φτιάξει εκατοντάδες σκίτσα με το πορτρέτο της Adele, ελπίζοντας πως ο καλλιτέχνης θα κουραστεί από τη γυναίκα.

Ο Bloch-Bauer θέλησε αυτό το πορτρέτο να διαρκέσει μερικά χρόνια ώστε η γυναίκα του να μπορέσει να δει τα αισθήματα του Klimt να πεθαίνουν. Ο ίδιος πλήρωνε τον καλλιτέχνη πολύ καλά και όλα έγιναν σύμφωνα με το σχέδιο του. Το έργο ολοκληρώθηκε μέσα σε 4 χρόνια και οι εραστές είχαν ψυχρανθεί μεταξύ τους. Η Adele δεν έμαθε ποτέ πως ο άνδρας της ήξερε για την παράνομη σχέση της με τον Klimt.

Πηγή: semifind

Advertisements